ПРИВАТ ЛЕЙБЛ

Давайте почнемо з визначення.

Приватна марка (private label, Прайвет лейбл, приват лейбл, МТМ) – товари та послуги, вироблені стороннім виробником під замовлення власника марки і їх продаж їх під брендом власника марки. Дуже часто практику продажу товарів під приватними марками використовують великі роздрібні мережі, продаючи різні товари, вироблені на їх замовлення, під власною торговою маркою.

МТМ (власна торгова марка, мережева торгова марка)- це торгова марка, якою володіє велика торговельна мережа (наприклад, мережа супермаркетів), тобто, торгова структура, самостійно займається його подальшою реалізацією. Термін МТМ активно і локально культивується в середовищі мережевих рітейлерів, що означає те ж саме, що private label.

Privat label (приватна марка) – це марка, що належить Вашій компанії, Ви безпосередньо не берете участь у виробництві товарів, що виготовляються під цією маркою. Товари під приватною маркою лише виробляються на нашому підприємстві, але належать замовнику – власнику приватної марки – Вам.

Основними замовниками послуги виробництва продукції під власною маркою є торгові компанії, виробничі компанії, диверсифікуючі свою ринкову пропозицію за рахунок продажу товарів і послуг не власного виробництва (не впевнені у попиті і не бажаючі нести суттєві витрати на обладнання), мережеві і не мережеві рітейлери, зацікавлені в зниженні ціни на ряд товарів.

У маркетингу, розробка і виведення на ринок приватних марок є найбільш економічним варіантом. Єдиний торгівельний образ із торгівельною мережею, підкреслено просте візуальне оформлення, скорочення витрат на продуктовий маркетинг, неминуче ведуть до здешевлення продукту.

Для власника марки, перевага виробництва товарів під приватною маркою (private label) полягає в:

  • розширенні товарної пропозиції;
  • зниженні собівартості товару за рахунок відсутності посередників;
  • забезпеченні унікальності пропозиції, відокремленні від конкурентів;
  • відсутність необхідності в створенні виробництва товарів тимчасового або сезонного попиту, а також товарів, що створюються під “короткі” маркетингові проекти;
  • можливість впливу на рівень цін.